גם אם תשקיע את מירב התקציב השווקי שלך במיתוג וקידום העסק בזירות הפרסום השונות :מדיה,אינטרנט,מודעות בעתונים,ושלטי חוצות
הרי שבסופו של דבר כשהלקוח הפוטנציאלי מגיע אל העסק הרושם שיקבל מהמבט הראשון-זה של חלון הראווה יהיה הקובע.
חלון ראווה אינו רק חלון לתצוגת סחורה,חלון הראווה הוא גם השילוט על דלת המשרד,המדבקות המפרסמות מבצעים,ואפילו השביל המוליך אל העסק.
אם אתה מעוניין למתג את עסקך כאמין,לא יעזור לו מדבקת מבצע שאינו בתוקף.אם אתה מעוניין שעסקך ישדר הצלחה ומצוינות הלכלוך והעזובה בכניסה אליו לא יתרמו.
מלבד דוגמאות אלו שהן בבסיסו של כל בר הגיון בריא,ישנו בתחום הזה -visual merchandising אפשרויות רבות של קידום העסק מיתוגו והפיכתו לאמין ומצליח. ב 20 שנותי כיועץ למסחור חזותי ומעצב חלונות ראווה ריפאתי הרבה עסקים שמחלתם היחידה היתה הזנחה של מראה העסק ובמיוחד חלון הראווה.
תפקידי כ-visual merchandiser הוא להבין את העסק מיתוגו ומטרותיו ולהתאים לו את העיצוב שיחזק את מיתוגו ואת הבולטות שלו במרחב המסחרי.
במיקרים רבים חשיבה לא נכונה ממתגת את העסק בצורה מטעה ומרחיקה את הלקוחות הפוטנציאלים לדוגמה:חלון ראווה יוקרתי בעיצובו לחנות המתמחה בטי שירטס פשוטים,שלטי ענק ומדבקות מבצעים כאשר רוב הסחורה בחנות במחיר מלא או אפילו העמדה של פריט ייחודי בחלון הראווה שלמעשה אינו במלאי.דוגמאות דומות אינן חסרות ותפקידי כבעל מקצוע לאתר את הבעיות האלו ו לחדש את פני העסק למתגו בהצלחה ולהפכו למצליח בעזרת עיצוב חלון הראווה והעמדת הסחורה.
בהרצאות שאני מעביר לסטודנטים בשנקר עולה לא פעם השאלה-האם רצונותי כבעל מקצוע אינם מתנגשים עם רצון לקוחותי-בעלי העסק ואני משיב להם תמיד שעבודת ה- visual merchandiser חייבת להיות בסינרגיה עם בעלי העסק,תפקידי כמעצב להבין את מטרותיו דרך עיניו של הלקוח ורק לאחר מכן לגבש תכנית עיצוב התורמת לרוח זו.במידה ואין חיבור כזה אפנה את הלקוח למעצב אחר אך לעולם לא אפעל בניגוד לידע המקצועי שצברתי ולהבנתי המעמיקה את התחום.
לסיכום דברי אלו -אני ממליץ לכל בעל עסק ממשרד ועד כל בו להשתמש בשירותיו שלvisual merchandiser בעל נסיון כי קידומו של העסק תלוי לא במעט במראה הראשון שלו-חלון הראווה, ואיש מקצוע יוכל לעצבו נכון,כך שימשוך את הלקוחות פנימה ולא פחות חשוב
איתמר אדלר 0526479686
יועץ מסחור חזותי
מעצב חלונות ראווה